Travel2Learn Gambia
×

Algemene voorwaarden

1. Reisovereenkomst

  • 1a. De reisovereenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod van de reisorganisator door de reiziger. In geval van mail of via de website aanmelding geldt de dag van ontvangst van het volledig ingevulde en ondertekende aanmeldingsformulier / online boeking of ondertekende offerte als de dag van totstandkoming van de overeenkomst.

2. Boeking

  • 2a. De boeking van een reis geschiedt door ondertekende aanmeldingsformulier / online boeking of ondertekende offerte. De boeking van de reis is definitief bij ontvangst van het ondertekende aanmeldingsformulier / online boeking of ondertekende offerte door Travel2learn. Binnen acht dagen ontvangt de reiziger een boekingsbevestiging. De reiziger is verplicht om persoonlijke omstandigheden die van invloed zijn op de uitvoering van de reis (zoals ziekte, medicijngebruik, handicap) bij boeking kenbaar te maken.

3. Betaling

  • 3a. Bij boeking dient de reiziger direct het reisbedrag te voldoen, de hoogte van de som is afhankelijk van de reis die geboekt is. Dit bedrag dient binnen 2 weken na ontvangst van de factuur overgeboekt te worden op rekening van Travel2learn.
  • 3b. Het restant van de reissom dient uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van de factuur overgeboekt te worden op rekening van Travel2learn.
  • 3c. Bij boeking van een reis zes weken, of korter voor vertrek dient de gehele reissom, binnen acht dagen na ontvangst van de factuur, ineens te worden overgeboekt op de rekening van Travel2learn.
  • 3d. Niet tijdige betaling kan, na sommatie, leiden tot onmiddellijke opzegging van de reisovereenkomst door de reisorganisatie.
  • 3e. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Travel2learn zal de reiziger hier telefonisch en schriftelijk op wijzen en de reiziger heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 2 dagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Travel2learn heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel 7 van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.

4. Reissom

  • 4a. De gepubliceerde reissommen zijn per persoon en omvatten alleen de diensten en voorzieningen zoals deze in de arrangementen van de reisorganisator zijn omschreven.
  • 4b. De hoogte van de gepubliceerde reissommen zijn gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, brandstofprijzen, heffingen en belastingen zoals die bij de reisorganisator bekend waren op het moment van het maken van de publicatie. De reisorganisator behoudt zich het recht voor om bij ingrijpende prijsstijgingen de reissom te verhogen. De reiziger wordt hier zo spoedig mogelijk schriftelijk van op de hoogte gebracht.

5. Reisduur en programma

  • 5a. Wijzigingen in de dienstregelingen en vluchtschema’s van vervoerders kunnen van invloed zijn op de reisduur. De reiziger heeft geen recht op restitutie van een deel van de reissom als gevolg van deze wijzigingen. Ook kan de reiziger geen schadevergoeding eisen als gevolg van vertragingen.

6. Programmawijzigingen

  • 6a. Onvoorziene lokale omstandigheden en het avontuurlijke karakter van de reizen die de reisorganisator aanbiedt, kunnen meebrengen dat voor of tijdens de reis aanpassingen in het reisprogramma moeten worden aangebracht. Dit kan tevens het geval zijn bij overmacht situaties zoals politieke omstandigheden, oorlog, natuurrampen, weersomstandigheden, algemene stakingen etc. De reisorganisator c.q. reisbegeleider zal er voor zorgen dat het originele karakter van de reis zo veel mogelijk behouden zal blijven. Indien de wijzigingen voor de aanvang van de reis bekend zijn, zal de reiziger hiervan op de hoogte worden gesteld. Tijdens de reis zal een wijziging in overleg met de groep worden gemaakt.

7. Annulering door de reiziger

  • 7a. Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger dient schriftelijk te geschieden. Als annuleringsdatum geldt de ontvangstdatum van de brief. Bij annulering is de reiziger de volgende bedragen verschuldigd en de eventueel al gemaakte kosten door de reisorganisatie:
    • a. Tot 92 dagen voor vertrek: 10 % van de reissom
    • b. Van 92 tot 42 dagen voor vertrek: 30 % van de reissom
    • c. Van 42 tot 28 dagen voor vertrek: 50 % van de reissom
    • d. Van 28 tot 14 dagen voor vertrek: 75 % van de reissom
    • e. Van 14 tot 7 dagen voor vertrek: 90 % van de reissom
    • f. Van 7 dagen voor vertrek tot en met de dag van vertrek: 100 % van de reissom

8. Onvoldoende deelname

  • 8a. Indien twee weken voor aanvang van de reis het aantal aanmeldingen minder is dan het minimale aantal dan 5 personen, houdt de reisorganisator zich het recht voor om de reis te annuleren, zonder aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor schade van welke aard dan ook. De reiziger zal de reeds betaalde reissom onmiddellijk terugbetaald krijgen. Of u kunt kosteloos omboeken naar een andere reisperiode. Eventuele reeds gemaakte visum- en/of vaccinatiekosten of zelf aangeschafte producten zijn voor eigen kosten.

9. Reisdocumenten, reisbescheiden en bagage

  • 9a. De reiziger dient bij het vertrek in het bezit te zijn van alle vereiste, geldige documenten. Gelet op het grote belang hiervan, dient de reiziger de door de reisorganisator verstrekte algemene informatie, bij de betreffende instellingen en instanties op toepasselijkheid, volledigheid en actualiteit te controleren.
  • 9b. De reisorganisator is niet aansprakelijk als de reiziger niet aan de reis, of onderdelen daarvan, kan deelnemen als gevolg van tekortkomingen in zijn reisdocumenten.
  • 9c. De reisorganisator is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of het verloren gaan van bagage, reisbescheiden en reisdocumenten.

10. Vaccinaties en medicijnen

  • 10a. Informatie omtrent paspoort en vaccinaties wordt door de reisorganisator verstrekt, maar dient altijd door de reiziger bij de betreffende instanties en instellingen gecontroleerd te worden. Aan de informatie die door de reisorganisatie wordt verstrekt kunnen geen rechten ontleend worden.

11. Verzekeringen

  • 11a. De reiziger is verplicht een reisverzekering buiten Europa inclusief een annuleringverzekering af te sluiten. Dit om de reisorganisator in staat te stellen alle benodigde en verplichte hulp aan de in nood verkerende reiziger te verlenen.

12. Aansprakelijkheid

  • 12a. De reisorganisator is aansprakelijk voor een goede uitvoering van de reis volgens de reisovereenkomst. Bij de beoordeling hiervan dient mede rekening te worden gehouden met het avontuurlijke karakter van de reis, de lokale omstandigheden, gewoonten, gebruiken en beperkingen die de bestemming en de aard van de reis met zich mee kunnen brengen.
  • 12b. De reisorganisator is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van:
    • Tekortkomingen in de uitvoer van de reisovereenkomst op grond van omstandigheden die toe te rekenen zijn aan de reiziger, waaronder inbegrepen schades die het gevolg zijn van de gezondheidsconditie van de reiziger.
    • Invloed en handelen van niet bij de overeenkomst betrokken derden.
    • Omstandigheden die niet te wijten zijn aan de schuld van de reisorganisatie en/of krachtens de wet of de in het maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de reisorganisatie kunnen worden toegerekend.
    • Overmacht situaties zoals: natuurrampen, oorlogen, politieke onrust, stakingen, wijzigingen vluchtschema’s en Corona situatie/veranderingen.
    • Diefstal, verlies, schade aan eigendommen.
    • Ziekte van de reiziger incl. Corona.
    • Fouten gemaakt door luchtvaartmaatschappijen.
  • 12c. De reisorganisatie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade waarvoor reis- en/of annuleringskosten verzekeringen dekking bieden.
  • 12d. In geval de reisorganisatie aansprakelijk kan worden gehouden voor derving van reisgenot, of voor schade die de reiziger lijdt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, bedraagt de vergoeding nooit meer dan maximaal één maal de reissom minus de gemaakte kosten.
  • 12e. De aansprakelijkheid van de reisorganisatie voor andere schade dan die veroorzaakt is door dood of letsel van de reiziger is in alle gevallen beperkt tot maximaal één maal de reissom.

13. Klachten

  • 13a. Eventuele klachten dienen altijd eerst met de reisbegeleiding ter plekke te worden besproken, indien er geen of naar inzicht van de reiziger geen bevredigende oplossing wordt gevonden dient de reiziger deze klacht binnen vier weken na afloop van de reis in te dienen bij de reisorganisator.

14. Prijsvoorbehoud

  • 14a. Natuurlijk Reizen kan eventuele wijzigingen in de vervoerskosten (inclusief brandstofkosten), verschuldigde belastingen en heffingen en wisselkoersen door berekenen. Als de BTW voorschriften worden gewijzigd, past Travel2Learn de prijzen aan.

15. Samenwerkingsrichtlijnen

1. Doel van deze samenwerkingsrichtlijnen

Deze samenwerkingsrichtlijnen beschrijft de verwachtingen, verantwoordelijkheden en richtlijnen die Travel2Learn hanteert voor begeleiders vanuit samenwerkende organisaties (zoals docenten) die deelnemen aan Travel2Learn reizen. Het doel is het waarborgen van veiligheid, structuur, groepsdynamiek en een kwalitatieve leerervaring voor alle deelnemers.

Begeleiders vanuit de deelnemende organisatie

Begeleiders vanuit de deelnemende organisatie zijn medewerkers van de onderwijsinstelling of organisatie die met de groep meereist, zoals docenten of opleidingsbegeleiders. Zij nemen deel aan de Travel2Learn reis samen met hun eigen leerlingen of deelnemers.

Travel2Learn-begeleiding

De Travel2Learn-begeleiding bestaat uit vertegenwoordigers van Travel2Learn die de reis begeleiden en aanwezig zijn gedurende het programma. Zij opereren namens Travel2Learn en vormen het vaste aanspreekpunt vanuit de organisatie tijdens de studiereis.

2. Verantwoordelijkheid van meereizende begeleiders

Van begeleiders vanuit deelnemende organisaties wordt verwacht dat zij, in samenwerking met Travel2Learn, verantwoordelijkheid dragen voor:

  • Het welzijn en de veiligheid van de groep
  • Het handhaven van structuur, afspraken en groepsdiscipline
  • Actieve en zichtbare begeleiding gedurende het volledige programma
  • Emotionele ondersteuning van de groep

Begeleiders zijn gedurende de reis aanspreekpunt voor hun groep.

3. Accommodatie en veiligheid

Tijdens het verblijf in de accommodatie gelden een aantal afspraken. De begeleiders vanuit de deelnemende organisaties zien toe op de naleving hiervan.

  • Begeleiders zien erop toe dat kamers netjes worden gebruikt en op slot zijn bij afwezigheid.
  • Bij vertrek uit de accommodatie worden kamersleutels centraal ingeleverd, conform de afspraken ter plaatse.
  • Geld en reisdocumenten (zoals paspoorten) van de reizigers zijn de verantwoordelijkheid van de begeleiders van de organisatie.
  • Vanaf 23.00 uur geldt rust in de accommodatie.

4. Dagstructuur en naleving van het programma

Travel2Learn faciliteert het dagprogramma. Van begeleiders wordt verwacht dat zij:

  • De groep tijdig wekken en voorbereiden op het dagprogramma
  • Zorgen dat leerlingen op tijd en volledig aanwezig zijn bij alle onderdelen
  • Corvee- en opruimtaken organiseren, verdelen en controleren
  • Toezien op respectvol omgaan met maaltijden en voorzieningen
  • Geld wisselen gebeurt uitsluitend op vooraf vastgestelde momenten binnen het programma

5. Gedrags- en veiligheidsafspraken

Begeleiders dragen actief zorg voor naleving van de volgende afspraken:

  • Alcoholgebruik door deelnemers onder de 18 jaar is niet toegestaan
  • De groep blijft te allen tijde compleet; zelfstandig verplaatsen is alleen toegestaan na overleg en toestemming
  • Vervoer per motor is niet toegestaan

6. Begeleiding tijdens reisactiviteiten

  • Van begeleiders wordt een actieve houding verwacht tijdens alle activiteiten. Dit betekent dat zij:
  • Activiteiten mede aansturen en structureren
  • De groep stimuleren tot actieve deelname
  • Signaleren wanneer de groep vermoeid, teruggetrokken of ongemotiveerd zijn
  • Ondersteuning bieden bij persoonlijke, sociale of culturele uitdagingen

7. Cultuurbewustzijn en voorbeeldrol

Travel2Learn verwacht van begeleiders dat zij de groep begeleiden in het omgaan met culturele verschillen, waaronder:

  • Wachttijden
  • Fysieke inspanning (zoals lopen)
  • Ander tijdsbesef en lokale gewoonten

Begeleiders vervullen hierin een duidelijke voorbeeldrol en dragen actief bij aan een open, respectvolle en flexibele leerhouding binnen de groep.

8. Reflectie en leerproces

Reflectie is een vast onderdeel van het Travel2Learn-programma. Van begeleiders wordt verwacht dat zij:

  • De groep stimuleren tot dagelijkse reflectie
  • Reflectiemomenten actief begeleiden
  • Bijdragen aan evaluaties gericht op persoonlijke ontwikkeling, groepsproces en intercultureel leren
  • Ook tussendoor evaluren met het team van Travel2Learn

Ga je mee Gambia ontdekken?
Ja natuurlijk!

Bekijk onze reizen naar Gambia'
Lokale jongen in Gambia

Reiservaringen
zij gingen je voor

Lokale jongen op de vismarkt Gambia
Website ontwerp & Realisatie door Wubble | Content creatie door Dees